Hoe?

hoe-410Echt contact

In een wereld waar organisaties te maken hebben met een alsmaar groeiende hoeveelheid data, is er een toenemende behoefte aan context en hulp bij het maken van de juiste beslissingen. Wat beweegt de doelgroep nou écht? Als zeer ervaren en bedreven moderators, facilitators en communicators brengen wij in kaart wat de doelgroep vindt, denkt, voelt en zegt én helpen wij om optimaal gebruik te maken van deze kennis.

De meerwaarde van face to face contact met de respondent, en liefst een goed gevulde meekijkkamer, staat wat ons betreft als een paal boven water. De toewijding die dit vraagt aan het onderzoek in termen van tijd en aandacht maakt dat iedereen zich betrokken voelt, zich serieus inzet en er echt even ‘induikt’. Bovendien biedt dit de mogelijkheid om ook goed oog te hebben voor emotie: naast wat er wordt gezegd kijken we ook naar non-verbale reacties en luisteren we naar ‘wat er niet wordt gezegd’.

  • single diepte-interviews
  • focusgroepen
  • duogesprekken
  • in-home visits/klantsafari
  • werkplekgesprekken
  • co-creatie sessies
  • brainstormsessies
  • deskresearch

Online

In voorkomende gevallen doen we online of telefonische interviews, bijvoorbeeld bij een sterke geografische spreiding of moeilijk bereikbare doelgroepen. Voor huiswerkopdrachten ter voorbereiding of afsluiting van een project maken we gebruik van een app, die het de respondent makkelijk maakt om filmpjes, foto’s of tekst in te sturen.


Output

  • Heldere en beknopte rapportages
  • Videocompilaties
  • Inspiratiesessies

Onze kernwaarden

pragmatisch-150Pragmatisch

Als er één term is die onze werkwijze goed karakteriseert, dan is het pragmatisch. We zoeken altijd naar een opzet die haalbaar en betaalbaar is en die bruikbare resultaten oplevert, waarmee de opdrachtgever echt iets kan.

ambachtelijk-150Ambachtelijk

Onophoudelijk nieuwsgierig, sensitief en zeer servicegericht. Met onze talenten en ervaring zijn we als geen ander in staat om de juiste vragen te stellen, te luisteren & observeren en uit alle informatie die we zo vergaren bruikbare insights te destilleren.

sensitief-150Sensitief

Onze ervaring komt vooral goed tot zijn recht bij ingewikkeldere projecten. Bijvoorbeeld bij onderwerpen die intern bij de opdrachtgever of juist bij de respondent gevoelig liggen.

helder-150Helder

We schrijven niet graag voor de bureaula, dus presenteren we resultaten op een heldere en aantrekkelijke manier. We denken en doen graag mee als het gaat om het toepassen en verspreiden van de resultaten.

flexibel-150Flexibel

We zijn niet van gisteren, dus we weten uit ervaring dat de wereld van onze opdrachtgevers niet statisch is en soms snel handelen vereist. We stellen ons graag flexibel op en denken mee hoe we kunnen aansluiten bij de agenda van de opdrachtgever en maximaal rendement kunnen halen uit een project.

attent-150Attent

De mensen waarmee we werken zijn van cruciaal belang. Dat geldt voor onze opdrachtgevers, maar ook voor de respondenten. We doen er alles aan op het onderzoek voor iedereen tot een plezierige ervaring te maken.


De kern van kwalitatief onderzoek is een goed gesprek